niedziela, 23 kwietnia 2017

Clematis. Najpiękniejsze gatunki powojników/Pelargonie. Na balkony, tarasy, do ogrodu

Może prognozy pogody nie nastrajają nas zbyt optymistycznie, zima ciągle nie chce odpuścić, ale ja cieszę się na myśl o pracach w swoim ogrodzie. Skrzętnie wszystko zapisuję, planuje nowe nasadzenia, ale także pielęgnuje obecne w ogrodzie okazy. Dziś chciałam wam przedstawić dwie książki, które z pewnością przydadzą się wszystkim miłośnikom ogrodowych szaleństw. 

Autor: Friedrich Manfred Westphal
Wydawnictwo: RM
Oprawa: miękka
Liczba stron: 56
Cena okładkowa: 14.99 zł

Powojnik gości w moim ogrodzie, lecz planuję zakup kolejnych egzemplarzy - minimum dwóch. Z tą książką wybór konkretnego gatunku będzie zdecydowanie łatwiejszy. Będę wiedziała na co się skusić, który powojnik nie będzie zadowolony z zamieszkania w moim ogrodzie. Bo należy zaznaczyć, że akurat te roślinki też są wymagające. I chociaż wyglądają niepozornie, kiedy zakwitną czarują i tworzą baśniowy klimat. 

Powojniki sprawdzają się idealnie jako dekoracja między innymi pergoli. Mój egzemplarz został umieszczony obok altanki, gdzie pnie się pięknie w stronę nieba i uwodzi fioletowymi kwiatuszkami. Z książki od wydawnictwa RM dowiedziałam się między innymi, że powojniki można sadzić także w pojemnikach. Bardzo się z tego powodu cieszę, gdyż mam już pewien plan na clematis w doniczce ;)

Książka przypadła mi do gustu. Została przepięknie wydana, z dbałością nawet o najmniejszy szczegół. Ciekawym, a jednocześnie bardzo pomocnym dodatkiem, są fotografie ponad 160 sylwetek powojników, które zostały "okraszone" odpowiednią dawką informacji dotyczących konkretnego gatunku. W taki oto sposób dowiedziałam się, który powojnik w najbliższym czasie u mnie zamieszka. Oczywiście jest też mnóstwo przydanych wskazówek dotyczących sadzenia roślinek, ich cięcia, rozmnażania i szeroko pojętej pielęgnacji. To skarbnica wiedzy na temat powojników. Może troszkę niedocenianych, nieco zapomnianych...

                                                                         

Autor: Elżbieta Kozłowska
Wydawnictwo: RM
Oprawa: miękka
Liczba stron: 64
Cena okładkowa: 14.99 zł

 To według mnie najbardziej popularne kwiaty, które w okresie letnim możemy dostrzec na balkonach. Przyznaję, że i ja mam kilkanaście sztuk pelargonii, najczęściej w odcieniu czerwonym. Po zaznajomieniu się z książką autorstwa Elżbiety Kozłowskiej doszłam do wniosku, że koniecznie muszę dokupić nowe pelargonie. Dlaczego? Bo zostałam zaskoczona tymi pięknymi kolorami w jakich mogą występować. Postaram się więc nieco ożywić swój balkon i do swojego ogrodu zaprosić inne gatunki pelargonii. 

Wbrew pozorom, pelargonie są kapryśne. Jednak jeśli będziemy je odpowiednio, troskliwie pielęgnować, odwdzięczą się obfitym i długim kwitnieniem. Pelargonie nie należą do kwiatów jednorocznych, więc po schronieniu ich na okres przymrozków, znów możemy się cieszyć naszymi pięknymi okazami. 

Książka od wydawnictwa RM zawiera ogrom informacji dotyczących pelargonii. Dziś już wiem jakie błędy popełniałam. Z publikacji dowiedziałam się między innymi jak przycinać te roślinki, jak tworzyć szczepki, jak nawozić, podlewać. Wyobraźcie sobie, że pelargonie można również wysadzić do ogrodu, a nie trzymać je tylko i wyłącznie w pojemnikach. Człowiek uczy się przez całe życie, a z tak pięknie wydaną książką, nauka staje się wielką przyjemnością. 

OCENA
5 / 5

Za egzemplarze dziękuję wydawnictwu RM

 Znalezione obrazy dla zapytania rm wydawnictwo

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz